.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

بازی‌های المپیک 2016 و برج خورشیدی‌ ریودوژانیرو

قرار است بازی‌های المپیک 2016 در کشور برزیل و در شهر ریودوژانیرو برگزار شود و به همین دلیل این کشور درحال حاضر مشغول فراهم کردن شرایط لازم و مناسب برای برگزاری هرچه بهتر این بازی‌هاست.

در حال حاضر مهم‌ترین چیزی که ذهن برگزارکنندگان بازی‌ها را به خود مشغول کرده، تامین انرژی لازم در طول برگزاری بازی‌هاست. به همین دلیل، مقامات این کشور مشغول مطالعه و بررسی طرحی هستند که براساس آن قرار است بزرگ‌ترین برج خورشیدی دنیا در این شهر ساخته شود.

 

در صورت عملی شدن این طرح، برج عظیمی در این شهر نزدیک دریا ساخته خواهد شد که قادر است به کمک انرژی خورشید و نیروی آب انرژی الکتریکی لازم شهر را در طول برگزاری بازی‌های المپیک تأمین کند.

این برج عظیم و باشکوه سمبل شهر ریودوژانیرو در طول بازی‌های المپیک خواهد بود و قرار است مشعل بازی‌ها نیز بر فراز آن قرار گیرد. از طریق این برج و ساختمان عظیم آن، آب اقیانوس به کمک انرژی خورشید پمپاژ شده و بالا کشیده می‌شود و سپس همانند یک آبشار عظیم روی توربین‌های تولید برق فروریخته می‌شود.

 

بر این اساس در واقع در طول روز به کمک انرژی خورشید آب دریا پمپ شده و بالا کشیده می‌شود و در طول‌شب و عدم وجود خورشید آب ذخیره شده مثل یک آبشار و با فشار روی توربین‌ها ریخته شده و انرژی الکتریکی لازم را برای شهر فراهم می‌کند.

 

هرچند برای عملی شدن این طرح هزینه‌گزافی باید پرداخت شود، اما با راه‌اندازی آن می‌توان انرژی آسان و ارزانی تولید کرد که همیشگی است و مهم‌تر از همه این‌که فاقد هرگونه آلودگی زیست‌محیطی است.

 

همچنین این برج قرار است به کافی‌شاپ، سالن‌های آمفی‌تئاتر و سینما، رستوران و دیگر وسایل رفاهی و تفریحی نیز مجهز شود.

 

در این برج آسانسورهایی برای بازدیدکنندگان ساخته خواهد شد و آنها را به ایوان‌ها و بالکن‌های گردان تعبیه شده در برج هدایت می‌کند تا بتوانند از ارتفاع 105 متری بالای دریا و با چرخش 360 درجه‌ای این بالکن‌ها، هم منظره شهر و هم منظره دریا و اقیانوس را تماشا کنند که این مساله نیز خود در جذب گردشگر و کسب درآمد حائز اهمیت است.

 

با عملی شدن این طرح عظیم در برزیل در آینده جهان گام بزرگی در جهت استفاده از انرژی‌های پاک برخواهد داشت. با این که چنین طرحی فعلا در مرحله مقدماتی و مطالعه و بررسی است، اما می‌تواند نمادی نویدبخش برای آینده‌ای پاک برای زمین و ساکنان آن باشد.

 

در حقیقت به کمک این طرح‌ها و عملی شدن آنها در همه کشورها دیگر شاید به سوخت‌های فسیلی که باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند، نیازی نباشد و انسان قادر شود با کمک انرژی‌های پاک موجود در طبیعت که سالیان درازی از آن غافل بوده، احتیاجات خود را به انرژی به روشی ارزان و ساده برآورده سازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
پوریا سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ب.ظ

مطالبتون خیلی جالب و جدید هستن. منتظرخبرهای جدیدتون هستیم...........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد