.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

توربین آبی کوچک Cappa Ibase

وربین آبی در مقیاس کوچک Cappa Ibasei که بسیار کامل تر و مدرن تر می باشد آورده شده است.همانطور که مشاهده میشود کارایی این توربین از نظر بازده بسیار بالا خواهد بود و ساختن ان هم دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

 

 

به طور کلی نیروی برقآبی گسترده ترین شکل استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان می باشد،  این نوع نیروگاهها در مقیاس بزرگ در اطراف سدهای عظیم احداث می گردند . شرکت ژاپنی Ibasei بدون نیاز به ساخت یک سد  با استفاده از  ژنراتور برق آبی - یک سیستم کامپکت طراحی کرده است که می توان آن را در مسیر یک رودخانه یا آبراه می تواند نصب گردد.

ادامه مطلب ...

موبایلتان را با آهنربا شارژ کنید !

دانشمندان با کمک نیروی مغناطیسی موجود در آهنربا توانستند شیوه جدیدی برای شارژ کردن گوشی های هوشمند و تبلت ها ابداع کنند.

به گزارش پی سی ورلد،شارژ از طریق القا به کمک میدان های مغناطیسی  قدرت بسیار بالایی دارند، ولی در عین حال برد کمی نیز دارند و آهنرباها در شارژ کردن گوشی های موبایل بسیار کاربردی می باشند.

زمین به تنهایی یکی از بزرگ ترین منابع به منظور تامین مغناطیس لازم برای چنین شارژر هایی است. این را هم باید اضافه کنیم شارژرهای کوچک القایی نمی تواند گوشی شما را به تنهایی برایتان شارژ کنند.

با این که سیستم های شارژ القایی که تا به حال ساخته شده است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و کار با آنها آسان است، اما مشکل طول برد آنها همچنان وجود دارد.  

چنین فناوری ای قابلیت های بسیاری برای پیشرفت دارد به همین سبب حاصل چند دهه تحقیقات در زمینه این فناوری ها این است که انرژی را بدون نیاز به سیم جابجا کنیم.

تصاویر کم مصرف‌ترین لامپ جهان

در حالی که سازندگان لامپ‌های ال ای دی تلاش کرده اند لامپ هایی را با مصرف 75 تا 100 وات برق به بازار ارائه کنند که از درخشش مناسبی برخوردار باشد اکنون محققان دانشگاه تورنتو در کانادا لامپ هایی تولید کرده اند که کم مصرف ترین لامپ های جهان هستند.

آنها تلاش خود را از سه سال پیش آغاز کردند تا سه مدل از نانولامپ های ال ای دی را در آینده نزدیک به بازار عرضه کنند.

این پژوهشگران امیدوارند محصولشان با نورانی و درخشندگی لامپ های 100 وات ال ای دی واقعی برابری کند و این نانولامپ ها کم مصرف ترین لامپ های جهان شوند.

ویژگی این نانولامپ 12 واتی ال ای دی این است که به اندازه یک لامپ کلاسیک 100 وات نور دارد.

در حالی که لامپ های ال ای دی گرمای کمتری نسبت به لامپ های معمولی تولید می کنند اما وقتی ولتاژ لامپ ها برای تولید نور بیشتر افزایش می یابد، این گرما طول عمر و کارایی لامپ ها را کاهش می دهد.

نانولامپ ها مشکل گرمای لامپ های ال ای دی را ندارند همچنین نور آنها در همه جهات تابیده می شود؛ ویژگی که لامپ های ال ای دی از آن بی بهره اند.

ادامه مطلب ...

رونمایی از تلفن همراه تاشوی نشکن

تلفن همراه تاشوی نشکن در نمایشگاه بین‌المللی کالاهای مصرفی الکترونیک در لاوس‌وگاس رونمایی شد.

 

شرکت الکترونیک کره‌ای «سامسونگ» نمونه نمایشی از این دستگاه را طی سخنرانی در نمایشگاه لاوس‌وگاس ارائه کرده است.

انتظار می‌رود که نمایشگرها راه خود را در دستگاه‌های دستی سامسونگ نیز پیدا کنند؛ اگرچه به گفته این شرکت، دستگاه‌های به نمایش درآمده از نرم‌افزار تلفن مایکروسافت برخوردارند و تنها نمونه پیش‌ساخت هستند.

نمونه آزمایشی به نمایش درآمده از یک محفظه سخت به اندازه قوطی کبریت با یک نمایشگر رنگی منعطف به نازکی کاغد در انتهای آن برخوردار است.

اگرچه این نمایشگر بنظر نمی‌رسد که به حد کافی برای تا شدن از وسط منعطف باشد؛ اما می‌توان آن را به شکل لوله خم کرد.

سامسونگ همچنین یک ویدئو از یک مفهوم آینده را به نمایش درآورد که در آن یک دستگاه به اندازه تلفن که مانند کتاب باز می‌شود، به نمایش یک نمایشگر به اندازه تبلت در درون آن می‌پردازد.

این نمایشگر از او‌ال‌ای‌دی (OLEDs) برخوردار است. تنها یک لایه نازک از این مواد شیمیایی برای تولید یک نمایشگر رنگی درخشان کافی است.

ادامه مطلب ...

ساعتی که با تلفن ارتباط برقرار می‌کند

یک شرکت نوپای فناوری اخیرا ساعتی هوشمندی ارائه کرده که علاوه بر تعامل با تلفنهای هوشمند از عمر طولانی باطری برخوردار است.

تعداد ساعتهای هوشمندی که با تلفنهای همراه تعامل دارند مدتی است که افزایش یافته اما اکثر باطری این ساعتها به سرعت خالی می شوند و هر چند روز نیاز به شارژ مجدد دارند.

این شرکت نوپای فناوری تحت عنوان Cookoo که یک سال از فعالیت آن می گذرد این ساعت را با ویژگی ارائه کرده که سایر ساعتهای هوشمند از آن برخوردار نیستند و این مسئله عمر طولانی باطری است.

ساعت ارائه شده توسط شرکت Cookoo اندکی دارای ابعاد بزرگی است و به نظر می رسد برای مچهای مردانه طراحی شده است. این ساعت دارای عقربه های آنالوگ بوده که زمان را نشان می دهد اما صفحه ساعت چندین نمایشگر دیجیتال دارد که به واسطه سیگنالهای بلوتوث از طریق تلفن هوشمند فعال می شوند.

این ساعت از طریق صدای بوق و لرزش به کاربر اطلاع می دهد که یک تماس تلفنی برقرار شده و یا اینکه وی تماسی را از دست داده است. این ساعت همچنین می تواند کاربر را از دریافت نامه های الکترونیک جدید و موعد یک قرار ملاقات مطلع کند.

ادامه مطلب ...

کنترل از راه دور تلویزیون با قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا

کنترل از راه دور تلویزیون با قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا از این پس از کنترل از راه دور تلویزیون تنها برای کم و زیاد کردن صدا و تغییر کانال های تلویزیون استفاده نخواهد شد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، اسلش گیر نوشت : در نمایشگاه سی ای اس چند نمونه کنترل از راه دور تلویزیون  عرضه شده که با پشتیبانی از فناوری NFC می توانند خدمات دیگری را نیز به کاربران ارائه دهند.

با استفاده از این کنترل از راه دور که ساخت سونی است، می توان محتوای موجود بر روی گوشی همراه را به اشتراک گذارد. همچنین می توان محتوای ویدیویی در سایت های اینترنتی مختلف را بر روی تلویزیون به اشتراک گذاشت و با کیفیت بالا مشاهده کرد. برای این کار تنها کافیست قابلیت ان اف سی و همین طور سرویس One-touch در گوشی های هوشمند جدید سونی مانند Xperia فعال شود.

پس از آن تنها در عرض چند ثانیه می توان انواع محتوای صوتی و تصویری را از منابع مختلف دریافت و برروی تلویزیون مشاهده کرد یا گوش داد. کارشناسان معتقدند این تحول گام مهمی در جهت افزایش سازگاری و همگرایی تلویزیون، اینترنت و گوشی های هوشمند است.

دسترسی به این خدمات و استفاده از آنها تنها برای کاربران محصولات صوتی و تصویری ساخت سونی ممکن است، اما انتظار می رود در آینده دامنه آن به کاربران گوشی های ساخت سامسونگ و اپل هم توسعه یابد.

منبع:راسخون