.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

کلیدهای برق هوشمند هم راه خود را به خانه های ما باز می کنند

در دورانی زندگی می کنیم که در آن رقابت سختی بین استارتاپ ها برای ارائه محصولات هوشمند راه افتاده. برخی از محصولات آن ها، تنها پسوند هوشمند را یدک می کشند، برخی هم از انتظارات ما فراتر رفته و دریچه جدیدی برای دیدن دنیا ایجاد می کنند. یکی از محصولاتی که به معنای حقیقی، هوشمند به نظر رسیده و کاربردهای منحصر به فردی می تواند داشته باشد، کلید و پریز هوشمند است. شرکت بلاتریکس توانسته با تکمیل ایده ای خلاقانه در این زمینه، آینده ای روشن برای خود متصور شود.

 
ادامه مطلب ...

ساخت اولین پنل خورشیدى با قابلیت راه رفتن بر روى آن

در راستاى توسعه و همه گیر شدن استفاده از انرژى سبز و جایگزین نمودن آن با سوخت هاى فسیلى، نمونه هاى مختلف پنل هاى خورشیدى و فوتوولتاییک در طرح ها و اندازه هاى متنوع ساخته شده. سطوحى که برای دریافت نور تابشی خورشید طراحى مى شوند تا بتوانند با تبدیل انرژى خورشیدی، انرژى برق سالم برای مصارف خانگى و صنعتى فراهم کنند.

یک تیم از دانشگاه جورج واشینگتن ادعا می کنند که اولین پنل خورشیدى با قابلیت راه رفتن بر روى آن را ساخته اند که می تواند در پوشش پیاده روها استفاده شود. این پنل مستطیل شکل با مساحت ۹.۳ مترمربع به گونه اى طراحى شده که راه رفتن بر روى آن امکان پذیر است و آسیبى به جداره حساس آن وارد نخواهد کرد.


 

ادامه مطلب ...

Photoflow ترکیبی از انرژی خورشیدی با آب باران جمع آوری شده

در سراسر جهان و در بسیاری از کشورها عرضه برق و آب پاک اغلب بصورت پراکنده و از کیفیت پایینی برخوردار  است. شرکت NOS به دنبال آن است که با PhotoFlow، که دو سیستم در یک طراحی مفهومی است که ترکیبی از تولید انرژی خورشیدی را با جمع آوری و ذخیره سازی آب فراهم می آورد.

 

 

 

 

  ادامه مطلب ...

امکان شارژ تلفن همراه با آتش مستقیم !

درحالی که این روزها مبتکران راه های جدیدی را برای شارژ تلفنهای همراه ارائه می کنند، طراحان با تولید یک محصول که از آتش برای شارژ دستگاه های هوشمند استفاده می کند، اظهار داشتند هرکجا آتش باشد، برق هم هست.

مهمترین ویژگی این محصول که فلیم استوور (FlameStower) نام دارد و آن را از سایر محصولات بازار متمایز می کند این حقیقت است که با هر آتشی کار می کند.

به نظر می رسد که کارکرد این دستگاه ساده باشد. کاربر باید دستگاه را باز کند، آب در مخزن ریخته و قسمت تیغه را در آتش قرار دهد. از این جا به بعد، فلیم استوور از نقطه افتراق دما بین آتش و آب نسبتا سرد برای تولید برق استفاده می کند، این انرژی الکتریسیته به وسیله یک کابل USB به تلفن، دستگاه پخش MP3، دوربین دیجیتالی و یا سایر دستگاه ها ارسال می شود.

 

ادامه مطلب ...

شبیه‌سازی شارژ تلفن همراه با برق آسمان

چاپ فرستادن به ایمیل

نوکیا و دانشگاه ساوتمپتون مدعی‌اند از برق آسمان شبیه‌سازی‌شده برای شارژ تفلن همراه Nokia Lumia 925 استفاده کرده‌اند.

دانشمندان در این مطالعه از یک ترانسفورماتور با تولید الکتریسیته بیش از 200 هزار ولت استفاده کردند که منجر به ایجاد یک قوس الکتریکی برای پل‌زنی یک گسست 30 سانتی‌متری بین دو الکترود شد.

الکترود دریافت‌کننده به ترانسفورماتور دوم متصل بود و این ترانسفورماتور ولتاژ را پایین می‌آورد تا از آسیب‌رساندن به تلفن جلوگیری کند.

دانشمندان دریافتند که مدار نوکیا سیگنال صدادار را تثبیت کرده و به باتری امکان شارژشدن را داد.

 

ادامه مطلب ...