.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تولید انرژی از نفس کشیدن انسان

محققان با تولید و ساخت دستگاه هایی می توانند نفس کشیدن انسان ها را به برق تولید کنند.

به نقل از تکنولوژی نیوز دستگاه های فیزوالکتریک قادرند از حرکات بدن و ضرب و شتم قلب و تنفس برق ایجاد کنند.

محققان در دانشگاه ویسکانسین از اثر  پیزو الکتریک که موجب تجمع بار های الکتریکی می شود برای تولید برق از تنفس انسان از جریان هوا استفاده کردند.

گفتنی است، انرژی مکانیکی نیز می توان از سیستم های بیولوژیکی ایجاد کرد.جریان هوا از تنفس طبیعی انسان به طور معمول کمتر از دو متر در ثانیه است.

این دستگاه ضخامت کمی دارد و می تواند در بینی انسان ها به راحتی قرار گیرد و انرژی را از جریان هوا در بینی انسان ها برداشت کند.

ارتعاشات نفس کشیدن در بینی قدرت الکتریکی کمی دارند ولی با نفس کشیدن مداوم و پشت سرهم این انرژی دانشمندان امیدوارند با پیشرفت این دستگاه در زمینه های مختلف و سایر نقاط بدن انرژی لازم برای برق ها را تامین کنند.

منبع:سایت کنجکاو

دانلود نرم افزار ۱۳٫۲ PowerFactory DIgSILENT

 

مجموعه نرم افزار های PowerFactory متعلق به شرکت DIgSILENT آلمان است که از سال ۱۹۷۶ تهیه و ارتقا یافته است. این نرم افزار جامع، در تحلیل سیستمهای قدرت قادر است انواع مطالعات مورد نیاز شبکه را انجام دهد. برخی از این مطالعات عبارتند از:
Distribution و Industrialو Transmission و Generation
دقت این نرم افزار به حدی است که از ان در اکثر نیروگاه ها و شرکت های تولید توزیع برق ایران استفاده میشود .

ادامه مطلب ...

تولید شیشه‌هایی که برق تولید می‌کنند

پژوهشگران دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران با استفاده از کریستالهای فتونیک شیشه هایی را تولید کردند که قادر به تولید انرژی برق است.

دکتر مجتبی کوه سرخی- یکی از محققان این طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات این طرح افزود: شیشه تولید شده در این طرح می تواند رنگ و یا نوری که از آن رد می شود را کنترل کند.

وی ماده اصلی به کار رفته در این شیشه را کریستالهای فتونیک دانست و اظهار داشت: با استفاده از ولتاژی که به دو صفحه شیشه اعمال می شود، کریستالهای فتونیک در جهتی قرار می گیرند که از تمام جهات از آن رد شود.

کوه سرخی، با تاکید بر اینکه از این شیشه ها می توان برق تولید کرد، در این زمینه توضیح داد: در این شیشه می توان ساختاری اضافه کرد تا تولید انرژی الکتریکی کند.

این محقق با اشاره به عملکرد تولید برق این شیشه خاطرنشان کرد: در این ساختار نور خورشیدی که به شیشه تابیده می شود به جریان الکتریکی تبدیل می شود و به این ترتیب می توان تولید برق کرد.

وی به بیان کاربردهای این نوع شیشه ها، پرداخت و اضافه کرد: از این نوع شیشه ها می توان در منازل، گلخانه ها، ادارات و نمایشگاه ها استفاده کرد.

منبع:کنجکاو

تصویر اجاق گازی که تلفن همراه شارژ می‌کند

مبتکران اجاقی طراحی کرده اند که با سوزاندن چوب روشن می شود و می تواند تلفن همراه را نیز شارژ کند.

این اجاق که CampStoveنام دارد را می توان با تکه های چوب، میوه کاج و زیست توده روشن کرد.

این اجاق در حالی که می تواند غذا بپزد یا آب را گرم کند، گرما و انرژی کافی را نیز برای شارژ یک تلفن همراه، چراغ قوه و یا گجت هایی که پورت USBدارند تولید می کند.

این اجاق ابتکاری که توسط شرکت آمریکایی بایو لایت ساخته شده گرمای آتش را به شکل دیگری از انرژی برای به کار انداختن یک فن و تولید شارژ الکتریکی تبدیل می کند.

این اجاق می تواند همزمان انرژی لازم را برای پخت غذا و شارژ یک وسیله الکترونیکی تولید کند.

کاربران آمریکایی از این دستگاه جدید در توفان سندی که موجب قطع برق و دیگر منابع انرژی در این کشور شده بود برای پخت و پز و شارژ تلفن همراه استفاده کردند.


 

 منبع:سایت کنجکاو

تامین شش ساعت برق ژنراتور با یک لیتر ادرار!

چهار دختر نوجوان مبتکر نیجریایی موفق به ابداع یک ژنراتور برق شده‌اند که از نیروی ادرار برای تامین انرژی استفاده می‌کند.

 

اگرچه اقتصاد نیجریه در حال رشد بوده اما بیش از نیمی از سکنه آن به برق دسترسی ندارند و برق سایرین نیز با قطعی زیاد مواجه است.

دورو آینا آدبولا، آکیندله آبیولا و فالکه اولوواتوین 14 ساله به همراه بلو انیولای 15 ساله این دستاورد را در نمایشگاه کارآفرینان Maker Faire Africa در لاگوس نیجریه ارائه کرده‌اند.

در این فناوری، ادرار در یک سلول الکترولیتی قرار داده می‌شود که اوره را به نیتروژن، آب و هیدروژن تجزیه می‌کند. هیدروژن در یک فیلتر آب برای تصفیه انتقال داده شده و سپس یه یک سیلندر گاز فرستاده می‌شود.

سپس این گاز از درون سیلندر به یک سیلندر بوراکس مایع ارسال شده که برای حذف رطوبت از گاز هیدروژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت این گاز تصفیه شده به ژنراتور منتقل می‌شود.

به گفته سازندگان، یک لیتر ادرار می‌تواند شش ساعت برق را تامین کند.

اگرچه این سیستم از دریچه‌های یک طرفه برای ایمنی بیشتر برخوردار بوده اما سنجشهای پیشرفته‌تر برای فروش گسترده آن مورد نیاز است.

منبع:کنجکاو

شارژ تلفن همراه با گرمای دست

با کمک فناوری جدیدی که می تواند گرمای بدن را به برق تبدیل کند، دفعه بعد که شارژ تلفن همراهتان تمام شد، می توانید با قرار دادن تلفن در دستانتان آن را شارژ کنید.

محققان با استفاده از فناوری نانو شیوه ای برای تبدیل گرمای بدن به برق یافته اند.

در این شیوه لوله های کربنی بسیار کوچکی در فیبرهای پلاستیکی تعبیه کرده و آن را به شکل پارچه درآورده اند.

این فناوری که 'Power Felt'نام دارد، می تواند تلفن همراه را هنگامی که در درست دارید شارژ کند.

دانش پژوهان مرکز نانوفناوری و مواد مولکولی دانشگاه ویک فورست آمریکا به این فناوری دست یافته اند.

به گفته پژوهشگران این شیوه می تواند نخستین موج از شیوه های ارزان قیمت برای تولید برق باشد که نسبت به سایر شیوه های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی مقرون به صرفه تر هستند.

منبع:سایت کنجکاو