.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

جایگزینی فرشهای LED به جای نشانه ها در معابر عمومی

شرکت فیلیپس اخیرا با همکاری شرکت Desso  فرشهایی را با کیفیت بالا که در قالب آن از LED برای انتقال نور استفاده نموده است که میتواند پیامهای مهم و نشانه ها را برای عموم نمایش دهد.



Philips recently partnered with Desso, a high-quality carpeting producer, to create a new ...
  


از آنجاییکه که این پروژه در مراحل ابتدایی است، هیچ یک از شرکتها در خصوص جزییات این فرش ها حرفی نزدند و حتی نام رسمی برای آن انتخاب ننموده اند. اما چیزی که مشخص است با برنامه ریزی انجام شده از این LED های درخشان برای نمایش دادن پیام های هشداری مهم و علائم و نشانه ها مانند تابلوهای تبلیغاتی استفاده میتوان استفاده نمود.




هدف از این کار این است که در محل های پر ترافیک به جای نشانه ها و اعلامیه های معمول و در برخی از ساختمان های پر رفت و آمد مانند فرودگاهها و شرکتها از این نوع فرشها استفاده گردد. مزیت استفاده این فرشها شلوغ نشدن دیوار ها برای نصب تابلو اعلانات و عدم نصب تابلو های ایستاده خواهد بود.





همچنین این سیستم روشنایی باعث جلب توجه بیشتر مردم در هنگام راه رفتن برای استفاده از علائم و نشانه ها خواهد بود.این فرشها از لحاظ روانی نیز با انتقال نور ملایم به محیط کاملا متمایز از سایر نشانه های معمولی خواهد بود.





پس از راه اندازی خط تولید این گونه فرشها با ابعاد و رنگ های متنوع در دسترس خواهد بود. احتمالا این ایده جدید مفیدترین راه برای راهنمایی مردم در شرایط اضطراری مانند راهنمایی به سمت درب خروج اضطراری شبیه  هواپیما خواهد بود.








فیلیپس و Desso در حال حاضر به دنبال ایجاد محلی برای تولید در اروپا و آفریقا هستند و امیدوارند در سال 2014 محصول واقعی خود را با نام جدید روانه بازار نمایند.



ترجمه به فارسی: شهرام مرادی



Source: Philips

GIZMAG


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد