.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

Photoflow ترکیبی از انرژی خورشیدی با آب باران جمع آوری شده

در سراسر جهان و در بسیاری از کشورها عرضه برق و آب پاک اغلب بصورت پراکنده و از کیفیت پایینی برخوردار  است. شرکت NOS به دنبال آن است که با PhotoFlow، که دو سیستم در یک طراحی مفهومی است که ترکیبی از تولید انرژی خورشیدی را با جمع آوری و ذخیره سازی آب فراهم می آورد.

 

 

 

 

   

 

بسیاری از کشورهای در حال توسعه و یا واقع شده در نزدیکی خط استوا  که وضعیت دریافت نور خورشید و بارندگی بیشتری از جاهای دیگری بر روی زمین را دارند، پس چرا در بیشتر آنها وضعیت ترکیب انرژی خورشیدی با ذخیره آب را ندارد؟

 

 

 

 

طراحی PhotoFlow از هشت پانل های فتوولتائیک مثلثی یکسان  است که بر روی یک مخزن آب 400 لیتر بازیافت از جنس پلی اتیلن نصب شده، تشکیل شده است.

 

 

 

 

 

مونتاژ پانل های اندازه گیری 2 sq m و به شکل یک هشت ضلعی با شیب 3 درجه است که اجازه می دهد تا آب را از طریق یک قیف به یک فیلتر مرکزی رسانده و از طریق یک لوله به داخل مخزن ادامه می یابد.

 

 

 

 

 

لایه داخلی مخزن باپوششی طراحی شده است که بتواند سطح باکتری ها و قارچ ها را کنترل کند و  آب قابل شرب را نگهداری نماید.

 

 

 

 

 

به گفته طراحان ، این سیستم قادر خواهد بود در حدود ۳۴۰ کیلووات ساعت بطور مستقیم کارکند. سلول های خورشیدی در هر پانل از یک چسب ضد بازتاب نور ساخته شده است که  از دست دادن نور از طریق انعکاس را به حداقل می رساند همچنین از یک فیلم دافع از جنس نانو  بهره گیری می نماید که تا برای حفاظت  از جمع شدن خاک در سطح پانل که مانع دریافت نور گردد، جلوگیری می نماید.

 

شرکت نیتریک اکساید سنتاز (NOS) در حال حاضر به دنبال بودجه برای اتمام این پروژه است و امیدوار است که یک روز PhotoFlow  در تمام خانه های کشورهای در حال توسعه با عرضه این دو منبع حیاتی توسعه یابد.

 

 

 

ترجمه به فارسی: شهرام مرادی

منبع:دیدگاههای نو در مهندسی برق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد