.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

شبیه‌سازی شارژ تلفن همراه با برق آسمان

چاپ فرستادن به ایمیل

نوکیا و دانشگاه ساوتمپتون مدعی‌اند از برق آسمان شبیه‌سازی‌شده برای شارژ تفلن همراه Nokia Lumia 925 استفاده کرده‌اند.

دانشمندان در این مطالعه از یک ترانسفورماتور با تولید الکتریسیته بیش از 200 هزار ولت استفاده کردند که منجر به ایجاد یک قوس الکتریکی برای پل‌زنی یک گسست 30 سانتی‌متری بین دو الکترود شد.

الکترود دریافت‌کننده به ترانسفورماتور دوم متصل بود و این ترانسفورماتور ولتاژ را پایین می‌آورد تا از آسیب‌رساندن به تلفن جلوگیری کند.

دانشمندان دریافتند که مدار نوکیا سیگنال صدادار را تثبیت کرده و به باتری امکان شارژشدن را داد.

  

این موفقیت ثابت می‌کند که چنین ابزاری را می‌توان با جریان برقی شارژ کرد که از خلال هوا عبور می‌کند و این مطالعه گامی بزرگ به سمت استفاده از یک نیروی طبیعی مانند برق آسمان و مهار انرژی آن است.

در این پروژه یک قوس الکتریکی ثابت تولید شد؛ این بدین معناست که جریان به طور ثابت به تلفن جاری می‌شود، اما در برق آسمان، یک انباشت عظیم شارژ الکتریکی به طور آنی در زمین تخلیه می‌شود.

با این حال، مقامات نوکیا مدعی شده‌اند که در این آزمایش یک جریان مداوم در حال رخ دادن است که بر مبنای آن الکتریسیته از خلال مولد برق مصنوعی تقویت می‌شود.

این امر می‌تواند به جریانی در انتهای دیگر منجر شود، اما ترانسفورماتور دوم تضمین می‌کند که ولتاژ افت می‌کند، بنابراین، مانع از آسیب‌رسانی به تلفن همراه می‌شود.

در این آزمایش‌ها علاوه بر مهار انرژی از برق، اهداف دیگری از جمله تولید گرما، نور و صوت در اطراف گسست هوا نیز مد نظر بود.

منبع:کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد