.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

هماهنگی لامپ های خانه با برنامه تلویزیون

شرکت هلندی تولید کننده لوازم الکترونیکی نخستین تلویزیونی را که می تواند رنگهای خانه را با رنگهایی که در تلویزیون به نمایش در می آید تطابق دهد، روانه بازار کرده است.

تلویزیون الویشین فیلیپس اولین تلویزیونی است که نورهای خانه را با لامپهای متصل به اینترنت با فناوری 'Ambilight' با آنچه در تلویزیون به نمایش در آمده همساز می کند. این لامپها در حاشیه صفحه نمایش تلویزیون قرار گرفته است و نور را از آن قسمت در فضا پخش می کند.

این فناوری برای اولین بار در سال 2004 معرفی شد تا کل اتاق نشیمن را در نورهایی که در تلویزیون پخش می شود، غرق کند.

  

فیلیپس مدعی شده است که نورهای اضافی موجب می شود که صفحه نمایش تلویزیون عریض تر به نظر برسد و کاربر را در تجربه نمایشی خود غوطه ور سازد. این تلویزیون جدید همچنین این شرایط را فراهم می کند که نورهای اطراف تلویزیون با وارد کردن شماره سریال به سیستم اضافه شوند. لامپهای روی سقف و سایر منابع نوری می توانند با نور تلویزیون همساز شده و تجربه نمایش را در کل اتاق و فضای مورد نظر گسترش دهند.

این ویژگی می تواند ضعف بینایی ناشی از تماشای تلویزیون در یک اتاق تاریک را نیز کاهش دهد.

از سوی دیگر این لامپهای رنگی فیلیپس را می توان برای سایر اتاقها خریداری کرد و آنها را به وسیله یک شبکه اینترانت به صورت وایرلس به یک تلفن هوشمند متصل کرد. این لامپها با موسیقی که گوش می کنید تغییر رنگ خواهند داد.

این نوآوری در شرایطی عرضه شده که قیمت آن مورد انتقاد قرار گرفته است. هر سه لامپ در یک بسته به قیمت 270 دلار و هر لامپ اضافه به قیمت 75 دلار به فروش می رسد.

منبع:کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد