.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

افزایش گرد و غبار رایانه‌های سنتی با رشد تبلت


راسخون : یک موسسه تحقیقاتی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات با مقایسه رایانه های شخصی و تبلتها نشان داد که از زمان ورود لوح- رایانه ها به این بازار استفاده از رایانه های رومیزی و نوت بوکها کاهش یافته است و هر روز بر قطر گرد و غبار روی رایانه های سنتی افزوده می شود.

 

به گزارش راسخون به نقل از مهر، شاید تبلتها نتوانند به این سرعت به زندگی رایانه های شخصی رومیزی پایان دهند اما توانسته اند با تثبیت موقعیت خود در بازار یک جانشین معتبر برای این رایانه ها باشند.

برپایه آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی "نیلسون" رایانه های شخصی بیش از گذشته گرد و غبار می گیرند درحالی که تبلتها به ویژه "آی- پد" به سرعت جای خود را در دل کاربران باز می کنند.

به طوریکه نتایج این تحقیقات نشان می دهد تقریبا یک سوم مصاحبه شوندگان (32 درصد از مالکان رایانه های رومیزی و 30 درصد از صاحبان رایانه های قابل حمل) تائید کردند از زمانیکه یک تبلت خریداری کرده اند کمتر از رایانه های رومیزی و لپ تاپها استفاده می کنند. 3 درصد نیز اظهار داشتند که پس از خرید تبلت، استفاده کمتر از تمام رایانه های معمولی را آغاز کرده اند.

همچنین، تبلت رایانه مورد علاقه 24 درصد از مصاحبه شوندگان بود درحالی که 23 درصد از آنها اظهار داشتند که پخش کننده های کتاب الکترونیک مثل "کیندل" و نت بوکها را هم دوست دارند.

برپایه این اطلاعات به نظر می رسد که "جنون تلبت" رو به رشد است. حتی اگر تنها 5 درصد از کاربران اظهار دارند که پس از خرید "آی- پد" شرکت استیو جابز، "نت بوک" (مینی نوت بوک) خود را کنار گذاشته اند.

دلایل
 
از میان دلایلی که برای کنار گذاشته شدن رایانه های شخصی و سایر رایانه های معمولی عنوان شده است "حمل پذیری بیشتر" تبلتها با 32 درصد در رتبه اول ایستاده است. در ادامه، تداخل آسان کاربر و زمان کوتاهتر دسترسی به سیستم عامل نسبت به زمان ورود به یک رایانه از دیگر دلایل ارجحیت تلبتها است.


 

 

 نمودار تاثیرات فروش تبلت بر روی سایر دستگاههای رایانه ای
 
بهترین تبلتها
 
از میان بهترین مارکهای تولیدکننده تبلتها همانطور که قابل پیش بینی است "آی- پد" دارای اتصالات همزمان "وای- فای" و نسل سوم با  82 درصد در رتبه اول قرار دارد.
 
پس از "آی- پد" تبلت "گلاکسی تب" محصول سامسونگ با در اختیار داشتن 4 درصد از بازار در رتبه دوم، Streak محصول شرکت "دل" با 3 درصد در سکوی سوم و Xoom محصول موتورولا در مقام چهارم ایستاده است.
 
سایر محصولاتی که در رتبه های بعدی ایستاده اند مشخص نشده اند اما همگی برپایه سیستم عامل آندروئید گوگل قرار دارند و در مجموع 9 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده اند.
 
دلایل ناموفقی رقبای اپل
 
به اعتقاد "نیلسون" علت اصلی عدم موفقیت تبلتهای رقیب "آی- پد" قیمت بالای این محصولات است. این دلیل در کنار ویژگیهای مشابه این تبلتها با "آی- پد" و عدم عملکردهای واقعا جالب در سیستم عاملهای این تولیدات موجب شده اند که کاربران بازار تبلتها "آی- پد" را به سایر لوح- رایانه ها ترجیح دهند.
 
همچنین تعداد برنامه های جانبی ویژه این تبلتها بسیار پایین تر از تعداد نرم افزارهایی است که بر روی فروشگاه آنلاین App Store اپل برای "آی- پد" عرضه می شوند.
 
رقیب بالقوه
 
با وجود تمام ناکامیهای سایر تبلتها، به نظر می رسد که "آی- پد" به زودی یک رقیب واقعا جدی پیدا کند. این رقیب، تبلتهای برپایه نسخه جدید سیستم عامل آندروئید با عنوان "هانی کامب" است.
 

 


بهترین تبلتها
 
نتایج گذشته
 
ماه مارس 2011 موسسه تحقیقاتی "جی. پی. مورگان" در بررسیهای خود نشان داد که "آی- پد 2" در سال 2011 می تواند 60.8 درصد از این بازار را در اختیار بگیرد و در سال 2012 اپل با این محصول خود موفق می شود 60.5 درصد از بازار تبلتها را زیر سلطه بگیرد.
پیش بینی های تحلیگران "مورگان" حاکی از آن بود که تبلتها 32.1 درصد از بازار نوت بوکها و نت بوکها را در سال 2011 به خود اختصاص خواهند داد.

این لوح- رایانه ها که مفهوم جدیدی از ارتباطات رایانه ای بی سیم را ارائه کرده اند در سال گذشته 18.9 درصد از بازار را در دست داشتند و سبب رونق این بازار شدند.

برپایه این تحلیلها، در سال 2012 تبلتها می توانند به 35.1 درصد از بازار با یک گردش مالی 35 میلیارد دلار برسند و "آی- پد 2" در راس این بازار نوظهور قرار خواهد گرفت.

همچنین در آن زمان تحلیلهای موسسه گارتنر نیز نشان داده بود که 54.8 میلیون تبلت در سال 2011 فروخته خواهند شد که بخش مهمی از این فروش متعلق به "آی- پد 2" خواهد بود.

به گفته گارتنر در سال 2010 اپل 85 درصد از تبلتهای فروخته شده در این بازار را تولید کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد