.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

ایجاد پلاستیکهای الکترونیکی برای ساخت پانلهای خورشیدی

کاهش هزینه های ساخت پانلهای خورشیدی فتوولتائیک یکی از اهداف فناوری امروز جهان است. انرژی خورشیدی یک راه حل معتبر و در دسترس برای تولید انرژی الکتریکی است.

  در این راستا محققان دانشگاه پرینستون روشی را ارائه کرده اند که به کمک آن می توان از یک ماده رسانای بسیار گران که در حال حاضر در این پانلها استفاده می شود جلوگیری کرد.

  به گفته این دانشمندان می توان گروهی از پلیمرهای پلاستیکی الکترونیکی را جایگزین این ماده رسانا که اکسید ایندو استانیوم (Ito) نام دارد کرد.پژوهشگران آمریکایی در این خصوص توضیح دادند: "پلیمرهای رسانا از مدتها قبل شناخته شده اند.

  این درحالی است که تاکنون تکنیکهای استفاده شده برای تبدیل آنها به مواد قابل استفاده به گونه ای بوده است که در فرایند تغییر، توانایی رسانایی الکتریکی این مواد از بین می رود. اکنون ما موفق شدیم روشی را پیدا کنیم که این مواد پلاستیکی به شکل قابل استفاده ای در آیند و همزمان خاصیت رسانایی خود را حفظ کنند."

  براساس گزارش یونایتد پرس اینترنشنال، این محققان با استفاده از اسید دی کلرو استیک توانستند پلیمرها را به شکل ترانزیستورها در آورند بدون اینکه به خاصیت رسانایی آنها صدمه ای وارد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد